Министър Павлова и инж. Лазаров инспектираха строителството на участък 2 от Западната дъга на СОП и Северната скоростна тангента
На 90 на сто е завършено строителството на едното платно на моста над река Какач, част от участък 2 на Западната дъга на Софийския околовръстен път. Това установиха при проверка министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и инж. Дончо Атанасов, член на УС на АПИ. След завършване на платното по него ще се пренасочи трафикът, за да започне строителството и на второто платно на съоръжението.
Продължава работата по изграждането на пътния възел на „Костинбродско шосе“. Заради наличието на силно заблатен район, допълнително са изпълнени дренажни пилоти, които да понижат нивото на почвените води. Това ще позволи изпълнението на носещите пилоти за надлеза, който ще се изгради на пътния възел. Успоредно с това се работи и по директното трасе, където се строи западното платно на пътя. След това движението ще бъде пуснато по него, за да се изпълни източното. Усилено се работи и по строителството на пътния възел със Северна скоростна тангента, където се очаква да бъде включена АМ „Калотина“. Крайният срок за завършване на строителните дейности е 1 септември т. г. „Това е срокът, в който няма да допусна забавяне“, категорична е министър Павлова. Тя изиска пълна мобилизация от строителя.
Строителството на участък 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път включва изграждането на директно трасе от км 0+780 до км 6+308.17. Общата й дължина е 5,3 км. Предвидено е построяването на 3 пътни възли – п. в. „Стефансон“, п. в. „Ломско шосе“ и п. в. „Северна скоростна тангента“, естакада над бъдещия бул. „Стефансон“, нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и т. н.
Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД „Европейски пътища“, в което участват: „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали-Черно море“ АД и „Пътстройинженеринг“ АД. Стойността на договора е близо 102 млн. лв. с ДДС.
Строителният надзор осъществява Сдружение „София Запад 2013“", в което са: „Пътконсулт 2000“ ЕООД, „Рутекс“ ООД, „Трансконсулт БГ“ ООД и „ИРД инженеринг С.р.л“. Договорът им е за 719 040 лв. с ДДС.
Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на АМ „Люлин“ и е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, който на територията на Република България свързва Видин с Кулата .
Министър Павлова, екипът на АПИ и представители на лабораторията към пътната агенция, инспектираха и строителството на участъка от Северната скоростна тангента. Те се увериха, че се работи активно по завършването на пътния възел при бул. „Рожен“ и „Илиянско шосе“. „Благодарение на метеорологичните условия успяхме да наваксаме изоставането максимално и се надявам до края на пролетта обектът да е завършен“, коментира министър Павлова.
В момента се изпълняват строително-монтажните работи в участъка от км 2+600 до км 5+687. Извършват се изкопни и насипни работи, циментова стабилизация, асфалтови дейности. Завършва се изместването на засегнати инженерни мрежи от трасето.
В края на миналата година бяха пуснати в експлоатация 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич. За доизграждане остана участък от около 3 км - от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, в който има 7 големи съоръжения: 2 надлеза над бул. „Рожен“, пътен възел „Илиенско шосе“, естакада над гара Илиенци и 4 подлеза.
С изграждането на Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. С новото трасе ще се подобри достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, ще се улесни трафикът и ще се съкрати времето за пътуване. Тангентата не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява бърза и директна връзка между концентрираните в района главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.
Северната скоростна тангента е с обща дължина близо 17 км. Изпълнител на строителните дейности е Консорциум „ХПВС-ССТ“. Стойността на договора е 180 млн. лв. с ДДС.
1.03.2016 г.