Подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса чрез реализиране и внедряване на онлайн административни услуги от 4-то ниво
Агенция „Пътна инфраструктура“ е бенефициент на Оперативна програма „Административен капацитет“ 2007-2013 г. Проектът „Подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса чрез реализиране и внедряване на онлайн административни услуги от 4-то ниво”, се финансира по схема за безвъзмездна финансова помощ BG051PO002/13/3.1-08, Приоритетна ос: ІІІ „Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление”, Подприоритет 3.1. „Подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление”. Проектът по Договор №13-31-3/24.04.2014 г. се съфинансира от Европейския социален фонд чрез ОПАК.
Стойност на проекта: 796 475,64 лв.
Срок за изпълнение: 18 месеца
Цели на проекта:
Предоставяне на електронни административни услуги от 4-то ниво и използване на информационните технологии за постигане на качествено по-добро административно обслужване за гражданите и бизнеса.
Специфични цели:
- Подобряване капацитета на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) и усъвършенстване на административния процес;
- Повишаване удовлетвореността на потребителите на административни услуги;
- Реализиране и предоставяне на електронни административни услуги от 4-то ниво;
- Осигуряване на достъпност на хората с увреждания до предоставените онлайн електронни административни услуги от 4-то ниво;
- Повишаване ефективността на АПИ и качеството на административното и информационно обслужване на гражданите и бизнеса.
Целеви групи:
- Гражданите - физическите лица, потребителите на предоставяните административни услуги от АПИ;
- Бизнес - юридически лица, потребители на предоставяните административни услуги от АПИ;
- Администрацията на АПИ – специализирана агенция към Министерството на регионалното развитие.
С изпълнението на проекта за първи път ще бъдат въведени електронни административни услуги от АПИ, в съответствие с изискванията на Закона за електронното управление (ЗЕУ). Внедрените услуги ще доведат до повишаване на ефективността и качеството на административното обслужване, тъй като се залага пълна електронизация – до ниво на развитие 4 на услугите предмет на реализация. Целта е гражданите и бизнеса да получават по-ефективно и бързо административно обслужване, както и равностоен достъп до услугите от хората с увреждания.
Модернизирането на администрацията чрез въвеждане на електронно управление, както и усъвършенстването на институционалния капацитет ще доведат до повишаване на ефективността и прозрачността в работата.
Дейности по проекта:
1. Подготвителни дейности: Подготовка и провеждане на обществени поръчки по ЗОП;
2. Анализ, разработване и внедряване на две електронни административни услуги от четвърто ниво
2.1 Юридически преглед и анализ на нормативната уредба във връзка с предоставянето на електронните административни услуги;
2.2 Бизнес анализ на процесите по предоставяне на подлежащите на електронизиране в обхвата на проекта административни услуги;
2.3 Разработване и внедряване в експлоатация на две електронни административни услуги от четвърто ниво;
2.4 Подготовка на заявления за вписване в регистрите за оперативна съвместимост и осигуряване на съответствие с изискванията на ЗЕУ и подзаконовата нормативна уредба по неговото прилагане;
2.5 Юридическа подготовка на промени в нормативната уредба и изготвяне на вътрешни правила за изпълнение на услугите по електронен път.
3. Доставка и конфигуриране на оборудване
4. Информация и публичност
5. Одит на проекта
6. Организация и управление на проекта
Очаквани резултати:
Избрани външни изпълнители за предвидените дейности по реда на ЗОП;
Разработени, приети и внедрени в експлоатация две електронни административни услуги от 4-то ниво;
Достъпни за хора с увреждания електронни административни услуги;
Обучени служители на АПИ за изпълнение на услугите по електронен път;
Обучени мобилни групи на АПИ за осъществяване на контрол по електронен път;
Закупено технологично оборудване за обезпечаване на процеса по предоставяне на електронните административни услуги;
Изготвен и приет доклад за извършен одит;
Разработени информационни и рекламни материали, проведени встъпителна и заключителна пресконференции.