АПИ създава мобилни екипи за контрол на строителството на АМ „Тракия”
Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) ще създаде постоянни мобилни екипи, оборудвани със съответните средства за контрол и наблюдение на строително-монтажните работи и на трите ЛОТ-а на автомагистрала „Тракия”.
Целта е да се засили контролът върху изпълнението на инфраструктурния проект. Това обявиха на специална пресконференция за резултатите от направената проверка на „Тракия” председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Сергей Михалев и членът на УС инж. Лазар Лазаров. В пресконференцията участие взе и инж. Иво Блажев, ръководител на проекта за управление на АМ „Тракия”.
АПИ ще изисква във всеки един момент проверка на качеството на извършените СМР от страна на лабораторията към Института по пътни технологии на АПИ, поясни инж. Лазаров. Екипите ще започнат своята работа в началото на април, когато започва и активният строителен сезон.
Инж. Михалев представи резултатите от приключилата инспекция на АМ „Тракия“.
Според данните, ЛОТ 2 - с дължина 39 км, е в най-напреднала фаза. Основните мостови съоръжения са в процес на завършване, изпълнен е голям обем от насипите, работи се много активно по участъците, които бяха забавени поради отчуждителни процедури, каза той. По този ЛОТ са отчетени 7 етапа, което е 25% изпълнение на линейния график. Изплатените средства по тях са за 21,3 млн. лв. с ДДС.
Археологическите проучвания по трасето на ЛОТ 3 са приключени и активните дейности са възобновени. Изплатени са 17, 8 млн. лв. с ДДС.
ЛОТ 4, последният стартирал, е достигнал до 6-ти етап от изпълнението на графика. За него до момента са изплатени 20,2 млн. лв. с ДДС.
По нито един от ЛОТ-овете не отчитаме закъснение. Напротив всички се движат с изпреварващ график от 4 до 8 седмици, каза инж. Михалев.
На въпрос на медиите дали се използва въглищна пепел при строителството на АМ „Тракия”, инж. Лазаров категорично отрече подобни твърдения. „В техническите документи ясно са описани критериите, на които трябва да отговарят материалите, влагани в строителството.
Всички материали, независимо в кой ЛОТ се влагат, минават през лабораторна проверка и отговарят на изискванията.
Правени са експертизи в лабораторията на УАСГ и в тях няма нищо притеснително, изпитванията и в нашата лаборатория (към ЦИПТНЕНС) доказват, че материалите отговарят на нормативните документи”, категоричен беше той.
Проектът „Доизграждане на АМ "Тракия", лотове 2, 3 и 4“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.