1,83 млн. лв. е най-ниската цена оферирана за строителството на един километър на ЛОТ 2 на АМ „Марица“
Най-ниската предложена цена за допълнително проектиране и строителство на обект: АВТОМАГИСТРАЛА “МАРИЦА” /А-1/ ОРИЗОВО – КАПИТАН АНДРЕЕВО, УЧАСТЪК: ЛОТ 2 “ ДИМИТРОВГРАД – ХАРМАНЛИ”, ОТ КМ 36+400 ДО КМ 70+620“ е на сдружение „Марица Хайуей”, с членове „Пътностроителна техника“ АД и „ПОРР Технобау унд Умвелт“ АД, на обща стойност 122 137 00,00 лв., с цена за 1 км. от 1,83 млн.евро.
След отваряне на всички ценови оферти министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев изрази своето задоволство от силната конкуренция и качеството на подадените оферти. Рекорден е броят на участниците в тръжната процедура – 14, както и броят на допуснатите до отваряне на ценовите оферти – 10. Предложените цени са близки по стойност. Министърът отбеляза, че при 409 млн. лв. алокирани за АМ „Марица“ по ОП „Транспорт“, общата сумата на предложените цени за ЛОТ 1 и ЛОТ 2 възлиза на приблизително 256 млн.лв. Спестените средства ще бъдат насочени към изграждането на АМ „Струма“.
Списък на дружествата и стойност на техните ценови оферти без ДДС за определяне на изпълнител на допълнително проектиране и строителство на обект: АВТОМАГИСТРАЛА “МАРИЦА” /А-1/ ОРИЗОВО – КАПИТАН АНДРЕЕВО, УЧАСТЪК: ЛОТ 2 “ ДИМИТРОВГРАД – ХАРМАНЛИ”, ОТ КМ 36+400 ДО КМ 70+620“
„Кооператива Муратория Чементисти – Чи. Ем. Чи. Ди Равенна” – 133 056 630,00 лв.; „Терна” АД, Гърция” - 171 500 000,00лв.; Консорциум „Рубау - Софстрой” (Конструксионес Рубау АД, Испания и Софстрой АД) - 147 740 000,00 лева; Консорциум „Марица 2” (Импреза АД, ГБС Инфраструктурно строителство АД и Пътстрой 92 АД) – 146 064 105,00 лева; „Актор” АСД, Гърция - 134 737 911,83 лева; „Джей енд Пи – Авакс” С. А., Гърция – не е допуснато до отваряне на ценовите оферти; Сдружение „Салваторе Матарезе АД - инж. Клаудио Салини Гранди Лавори” АД (Салваторе Матарезе АД и Инж. Клаудио Салини Гранди Лавори АД) – 144 144 144,00 лева; Консорциум „Марица - СК 13 - Алпине” (СК 13 Пътстрой АД и Алпине Бау ГМБХ) - 159 777 777,00 лева; Обединение „Марица 2” ДЗЗД (Конструктор инженеринг, Хърватия и Пи Ес Ай АД, гр. Стара Загора) – 129 500 000,00 лева; „Мапа Иншаат Ве Тиджарет“ А.Ш., Турция - не е допуснато до отваряне на ценовите оферти; ДЗЗД „Ингеар” (ГЕЯ 21 АД, Севилия, Испания, Инжстройинженеринг ЕООД и Конструксионес Аранс Асинас) - не е допуснато до отваряне на ценовите оферти; „Пицароти ИПС – Лот 2” ДЗЗД (Импреса Пицароти и Сие АД, Интегрирани пътни системи АД) - не е допуснато до отваряне на ценовите оферти; Сдружение „Марица Хайуей” (Пътностроителна техника АД, ПОРР Технобау унд Умвелт АД) – 122 137 000,00 лева; Консорциум „Лена ИСА – ЛОТ 2“ („Лена енженярия и конщрусойш“ АД, Португалия, „ИСА 2000“ ЕООД) – 127 509 638,70 лева.
КРАТКА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ЛОТ 2 АМ „МАРИЦА“
Обектът е част от проект „Доизграждане на АМ „Марица“, предвиден за финансиране по ОП „Транспорт“ 2007-2013 г., съфинансирана от Кохезионния фонд на ЕС.
ЛОТ 2 - “Димитровград - Харманли” от км 36+400 до км 70+620
ЛОТ 2 “Димитровград - Харманли” е разделен на три подучастъка, както следва:
І. Подучастък - “Димитровград - Узунджово”
ІІ. Подучастък - “Узунджово - Поляново”
ІІІ.Подучастък - “Поляново – Харманли”
По трасето на първия подучастък се предвижда изграждането на четири пътни надлеза и шест селскостопански подлеза при пресичането на автомагистралата и третокласни и четвъртокласни пътища. Ще се изпълни проектираният пътен възел (п.в.) „Димитровград“ при км 38+ 803. В участъка се предвижда изместване на жп линията “Русе – Подкова” с около километър и половина в частта “Димитровград – Хасково”.
В проекта на втория подучастък на ЛОТ 2 АМ Марица се предвижда изграждане на два паркинга. Осем са големите съоръжения по трасето: четири селскостопански подлеза и четири надлеза.
Два големи пътни възела - п.в.“Симеоновград“ и п.в.„Харманли“ ще бъдат построени по трасето на третия участък, съответно на км 65+680 и на км 70+311. Ще бъдат изпълнени още следните съоръжения: два надлеза, три подлеза и мост над река Харманлийска при км 69+362.
Още преди започването на строителството ще бъдат поставени шумозащитни прегради между магистралата и населените места. Планирани за изпълнение са и крайпътни канавки, отводнителни водостоци, утаителни канали. В техническия проект на автомагистралата са предвидени и проходи за различни видове животни в зависимост от спецификите на местообитанията в участъците със значително биологично разнообразие.