Купете е-винетка: bgtoll.bg

АПИ обявява конкурс за длъжността „директор“ на дирекция „Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ“

09.08.2024

  Агенция “Пътна инфраструктура

О Б Я В Л Е Н И Е

                              

             Агенция “Пътна инфраструктура”,  на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС),

 

О Б Я В Я В А   К О Н К У Р С

 

       За назначаване на държавен служител на длъжността „директор“ – 1 щ. бр. на дирекция „Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ“ (ПБПДРПМ) при Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ)

 

            1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:

            -   Образователно-квалификационна степен: магистър;

            -  Професионален опит:  не по-малко от 5 години, съгласно КДА и/или минимален ранг ІІ младши.

 

            2.  Допълнителни умения и квалификация, носещи предимство на кандидатите:

              - Предпочитана специалност, по която да е придобито образованието – професионална област/направление: технически науки.

 

              Длъжността се заема по служебно правоотношение, като кандидатите следва да отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.

  Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

При назначаване, индивидуалния размер на основната заплата на държавния служител се определя от органа по назначаване в границите от 933 лв. до 3850 лв., съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за работната заплата на Агенция „Пътна инфраструктура“ в зависимост от професионалния опит и достигнатите нива на заплащане за съответната длъжност в структурното звено, в което е ситуирана.

 

                3.  Кратко описание на длъжността:

            - Ръководи, организира, контролира и отговаря за дейността на дирекция „Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ“;

            - Разпределя задачите между служителите в дирекцията и следи за изпълнението им;

            - Проверява, обсъжда и подписва изготвените от служителите в дирекцията доклади, становища и др. документи;

             - Отговаря за разработване и прилагане на политика за пътна безопасност, предоставяне на технически консултации, планиране и организиране възлагането на одити по пътна безопасност, както на инвестиционните проекти във всички фази, така и на изградените пътни участъци преди и след въвеждането им в експлоатация;

            -  Организира и отговаря за анализиране на данните от пътнотранспортни произшествия, данните за пътния поток и прогнозите за бъдещия пътен поток с цел идентифициране на участъците с концентрация на пътни транспортни произшествия и постигане на най-голям принос към изпълнението на националните цели за пътна безопасност;

            - Идентифицира приоритетни участъци с концентрация на пътни транспортни произшествия чрез анализа на данните за пътнотранспортни произшествия, като се използва новата база данни за пътнотранспортни произшествия и поддържаната ГИС;

            -  Предлага изпълнението на краткосрочни и дългосрочни мерки за подобряване на пътната безопасност и отговаря за работните програми за подобряване на пътната безопасност на областните пътни управления.

             -  Подпомага дирекция „Обществени поръчки и правно обслужване“ при подготовка на документациите за възлагане на обществени поръчки и участва в провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки;

             -  Осъществява мониторинг и оценка на напредъка по отношение на целите на агенцията, които са свързани с пътната безопасност и оценява ефективността на конкретните програми за пътна безопасност;

             - Отговаря за ежегодното актуализиране на плана за действие за повишаване на пътната безопасност като рамка за действие през следващите години.

             -  Организира събирането, обобщаването и анализирането на получената информация за състоянието на пътищата по републиканската пътна мрежа и съоръженията по тях от областните пътни управления и Института по пътища и мостове.

 

4.  Начин на провеждане на конкурса:

    - Писмена разработка на тематика: „Пътна безопасност – същност и основни принципи в управлението на безопасността“.

     - Интервю.

 

  1. Необходими документи за участие в конкурса:

Кандидатите подават писмено Заявление за участие в конкурса по образец – Приложение № 3 към чл.17 ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.

Към заявлението се прилагат:

- Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС от кандидата, за следните обстоятелства: неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;

  • Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност (документи за степен на образование или професионална квалификация, издадени от други държави се признават след легализирането им от Министерство на образованието и науката при условия и ред, определени с наредба на министъра на образованието и науката) - ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;

- копие от официални документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина;

 

Документите се подават лично или чрез пълномощник или може да се подават по електронен път на e-mail: p.kireva@api.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.

Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите при подаване на документите. В случай, че документите се подават по електронен път,  информация за пречките за назначаване на държавна служба и длъжностната характеристика за длъжността се предоставят по електронен път.    

Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните изисквания, предвидени за заемането на длъжността.

До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемането на длъжността.

 

6. Място на подаване на документите: гр. София, бул. „Македония“ № 3, външно деловодство на Агенция „Пътна инфраструктура“, от 09.30 ч. до 17.30 ч. всеки работен ден. тел. за връзка: 02/9173 290.

 

7. Срок на подаване за документите: 10 дни след датата на публикуване на обявата за конкурса.

 

8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците на допуснатите кандидати до етапите на конкурса или други съобщения във връзка с конкурса - официалната интернет страница на АПИ: http://www.api.bg.

 

 

Актуална пътна обстановка
0700 13020

lima.api.bg