АПИ обявява конкурс за длъжността „главен експерт“ в дирекция „Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ“
Агенция „Пътна инфраструктура”
О Б Я В Л Е Н И Е
Агенция „Пътна инфраструктура”, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
за длъжността „главен експерт“ – 1 щ. бр. в дирекция „Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ“ (ПБПДРПМ) в централна администрация на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ),
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Висше образование, образователно-квалификационна степен: бакалавър;
- Професионален опит: не по-малко от 3 години, съгласно КДА и/или минимален ранг IV младши.
2. Допълнителни умения и квалификация, носещи предимство на кандидатите:
- Предпочитана специалност, по която да е придобито образованието – професионална област/направление: техническа или икономическа.
- Компютърни умения – работа с Microsoft Office, Internet и ел. поща. Умения за работа със специализиран софтуер, приложим за работата на дирекцията;
- Чужди езици – английски или немски език е предимство.
Длъжността се заема по служебно правоотношение, като кандидатите следва да отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
При назначаване, индивидуалния размер на основната заплата на държавния служител се определя от органа по назначаване в границите от 780 лв. до 3000 лв., съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за работната заплата на Агенция „Пътна инфраструктура“ в зависимост от професионалния опит и достигнатите нива на заплащане за съответната длъжност в структурното звено в което е ситуирана.
3. Кратко описание на длъжността:
- Разработване и прилагане на политика за пътна безопасност, чрез предоставяне на технически консултации, планиране и организиране възлагането на одити по пътна безопасност, както на инвестиционните проекти във всички фази, така и на изградените пътни участъци преди и след въвеждането им в експлоатация. Събиране, обобщаване и анализ на данни за пътнотранспортните произшествия по републиканските пътища за идентифициране на участъците с концентрация на пътно-транспортни произшествия (ПТП) с цел изработване и актуализация на плана за действие за повишаване на пътната безопасност за постигане на най-голям принос към изпълнението на националните цели за пътна безопасност; Подпомага и осигурява дейността на дирекцията чрез техническа обработка на преписките, систематизиране на информацията.
- Събиране, обобщаване и анализ на данни за състоянието на републиканските пътища, с цел планиране на дейностите по проектиране, строителство, експлоатация и поддържане на републиканските пътища за реализация на Стратегията за развитие на пътната инфраструктура в Република България;
- Длъжността е свързана със събирането и систематизиране на информация, с обработка на база данни, с проучването и обобщаването на различни практики и алтернативни решения при подпомагане дейността на дирекцията.
- Предоставяне на технически консултации, планиране и организиране възлагането на одити по пътна безопасност, както и на инвестиционните проекти във всички фази, така и на изградените пътни участъци преди и след въвеждането им в експлоатация, с цел разработване и прилагане на политики за пътна безопасност.
- Подготвя и предоставя технически данни към документациите за възлагане на обществените поръчки с предмет: „Одит по пътна безопасност“ и участва в провеждането на процедурите за възлагане на тези обществени поръчки.;
- Събира, обобщава и анализира данните от пътнотранспортни произшествия, данните за пътния поток и прогнозите за бъдещия пътен поток с цел идентифициране на учатъците с концентрация на пътни транспортни произшествия и постигане на най-голям принос към изпълнението на националните цели за пътна безопасност.
- Извършва дейности по идентифициране на приоритетни участъци с концентрация на пътни транспортни произшествия чрез анализа на данните за пътнотранспортни произшествия, като използва новата база данни за пътнотранспортни произшествия и поддържаната на географско информационната система (ГИС);
4. Начин на провеждане на конкурса:
- Тест;
- Интервю.
5. Необходими документи за участие в конкурса:
Кандидатите подават писмено Заявление за участие в конкурса по образец – Приложение № 3 към чл.17 ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
Към заявлението се прилагат:
- Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС от кандидата, за следните обстоятелства: неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност (документи за степен на образование или професионална квалификация, издадени от други държави се признават след легализирането им от Министерство на образованието и науката при условия и ред, определени с наредба на министъра на образованието и науката) - ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- Копие от официални документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина;
- Копие на документ, доказващ компютърна грамотност, при наличие на такъв;
- Копие на документ, доказващ владеене на английски или немски език, при наличие на такъв. Писменото и говоримо ползване на английски или немски език – се счита за предимство.
Документите се подават лично или чрез пълномощник или може да се подават по електронен път на e-mail: p.kireva@api.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите при подаване на документите. В случай, че документите се подават по електронен път, информация за пречките за назначаване на държавна служба и длъжностната характеристика за длъжността се предоставят по електронен път.
Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните изисквания, предвидени за заемането на длъжността.
До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемането на длъжността.
6. Място на подаване на документите: гр. София, бул. „Македония“ № 3, външно деловодство на Агенция „Пътна инфраструктура“, от 09.00 ч. до 17.00 ч. всеки работен ден. тел. за връзка: 02/9173 290.
7. Срок на подаване за документите: 10 дни след датата на публикуване на обявата за конкурса.
8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците на допуснатите кандидати до етапите на конкурса или други съобщения във връзка с конкурса - официалната интернет страница на АПИ: http://www.api.bg.