АПИ обявява конкурс за назначаване на държавен служител на длъжносттта „началник на отдел“ в отдел "Координиране на проекти, финансирани по програмите за териториално сътрудничество на Европейския съюз", дирекция ИПОППРРПТСЕС
АГЕНЦИЯ "ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА"
ОБЯВЛЕНИЕ
Агенция “Пътна инфраструктура”, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДС/
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
За назначаване на държавен служител на длъжността „началник на отдел“ – 1 щатна бройка в отдел "Координиране на проекти, финансирани по програмите за териториално сътрудничество на Европейския съюз", дирекция "Изпълнение на проекти по ОП Региони в растеж 2014-2020 и по програми за ТС на ЕС", при Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ)
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Висше образование, образователно-квалификационна степен „магистър“;
- Професионален опит – не по-малко от 4 години професионален опит, съгласно КДА и/или минимален ранг III младши.
2. Допълнителни умения и квалификация, носещи предимство на кандидатите:
- Предпочитана специалност, по която да е придобито образованието – Техническа, Икономическа или Юридическа, с придобита юридическа правоспособност;
- Компютърна грамотност (Microsoft Office - Word, Excel, Internet);
- Чужди езици: ползване на английски език /писмено и говоримо/;
- Изискване за опит в управлението на инфраструктурни проекти, финансирани със средства от ЕС;
- Опит при работа с договорни документи по ЗОП, ЗУТ, ФИДИК;
- Познаване на правилата, изискванията и основни документи /директиви, меморандуми, правилници, ръководства и др./ на Европейския съюз и условията за финансиране;
- Познаване на българското законодателство в областта на възлагането на договори, финансовия контрол, данъчното законодателство, както и специфичните нормативни актове, свързани с дейността на Агенция „Пътна инфраструктура“.
- Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
- При назначаване, индивидуалния размер на основната заплата на държавния служител се определя от органа по назначаване в границите от 790 лв. до 3400 лв., съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за работната заплата на Агенция „Пътна инфраструктура“ в зависимост от професионалния опит и достигнатите нива на заплащане за съответната длъжност в структурното звено в което е ситуирана.
3. Кратко описание на длъжността:
- Координира навременната готовност на проектите, финансирани по програмите за териториално сътрудничество на ЕС – проектна обезпеченост, документация за възлагане на обществена поръчка;
- Координира събиране и обработване на информация, необходима за изготвяне на проектни предложения и бюджет за финансиране по програмите за ТС на ЕС;
- Представя и обосновава пътните проекти, финансирани по програмите за териториално сътрудничество на ЕС пред Управляващите органи;
- Координира изготвянето на финансови прогнози и индикатори, необходими за бъдещото изпълнение на пътните проекти финансирани по програмите за териториално сътрудничество на ЕС;
- Координира дейностите по осигуряване публичност и информация относно изпълняваните проекти по програмите за ТС на ЕС
- Контролира процеса на подготовка на докладите за напредък на работите по проектите, включително представянето им на наблюдаващите институции;
- Контролира посещенията/проверките на обектите (редовни и внезапни);
- Анализира несъответствията в информацията от докладите, подготвени от Изпълнителите, и данните от проверките;
- Участва в работни срещи, форуми и изяви, организирани от МРРБ, Министерството на финансите, Европейската комисия и други институции ангажирани с изпълнението на пътните проекти, финансирани по програмите за териториално сътрудничество на ЕС;
- Отговаря за дейностите по прогнозиране и анализ на развитието на човешките ресурси в отдела, в т.ч.: разработване на анализи за нуждите от обучения и дейности по укрепване на административния капацитет на специалистите от отдела; подготовка, управление и изпълнение на плановете и програмите за обучение на служителите от отдела;
- Изготвя доклади, писма, справки, становища и други документи, свързани с осъществяване на функционалните задължения, в рамките на компетенциите за длъжността.
4. Начин на провеждане на конкурса:
- Тест;
- Интервю.
5. Необходими документи за участие в конкурса:
Кандидатите подават писмено Заявление за участие в конкурса по образец – Приложение № 3 към чл.17 ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
Към заявлението се прилагат:
- Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС от кандидата, за следните обстоятелства: неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност (документи за степен на образование или професионална квалификация, издадени от други държави се признават след легализирането им от Министерство на образованието и науката при условия и ред, определени с наредба на министъра на образованието и науката) - ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- Копие от официални документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, или друг официален документ, издаден от компетентен орган или компетентно длъжностно лице, в съответствие националното право на съответната държава, доказващ извършване на дейност в чужбина;
- Копие на документ, доказващ компютърна грамотност, при наличие на такъв;
- Копие на документ, удостоверяващ владеенето на английски език, при наличие на такъв.
Документите се подават лично или чрез пълномощник или може да се подават по електронен път на e-mail:e.dokuzanova@api.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност да се предоставя на кандидатите при подаване на документите. В случай, че документите се подават по електронен път, информация за пречките за назначаване на държавна служба и длъжностната характеристика за длъжността се предоставят по електронен път.
Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните изисквания, предвидени за заемането на длъжността.
До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемането на длъжността.
6. Място на подаване на документите: гр. София, бул. „Македония“ № 3, Външно Деловодство на Агенция „Пътна инфраструктура“, от 09.00 ч. до 17.30 ч. всеки работен ден. тел. за връзка: 02/9173 454.
7. Срок на подаване за документите: 10 дни след датата на публикуване на обявата за конкурса.
8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците на допуснатите кандидати до етапите на конкурса или други съобщения във връзка с конкурса - официалната интернет страница на АПИ: http://www.api.bg
.